Thursday, February 4, 2010

PKR ANJING??

Benarkah PKR Anjing? Kenyataan itu di buat oleh Tan Tee Beng yang menyifatkan Lim Guan Eng melayan pemimpin-pemimpin PKR seperti anjing. Kenyataan itu semestinya menguris perasaan pemimpin-pemimpin Melayu yang beragama Islam di dalam PKR. Ini kerana 'Anjing' adalah binatang yang haram disisi Islam.
Jika benarlah kenyataan itu maka di manakah maruah pemimpin-pemimpin PKR dan juga ahli PKR yang beragama islam apabila mereka di sifatkan seperti 'anjing'. Dan tidak mustahil juga Parti PAS yang hanya mempunyai seorang wakil rakyat saja sebagai ADUN di Pulau Pinang juga di angap seperti 'anjing'. Sejak dari mula lagi Pakatan Rakyat menerajui Kerajaan Negeri Pulau Pinang, bermacam-macam masalah yang timbul dan menyebabkan Pakatan Rakyat yang di ketuai oleh DAP tidak dapat memimpin negeri untuk mencapai kemajuan seperti yang di lakukan oleh Kerajaan Barisan Nasional selama 50 tahun memerintah negeri Pulau Pinang.
Seharusnya Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang harus mengambil satu tindakan yang tegas terhadap permasalahan yang berlaku ini. Jika sudah di layan seperti 'anjing', adakah mereka masih sanggup untuk berkompromi dengan DAP. Tetapi Pemuda Tanjong melihat masalah ini dari sudut yang bertentangan kerana Anwar Ibrahim masih boleh bertolak ansur walau se'anjing' mana pun mereka di layan asalkan hasrat belia menjadi Perdana Menteri tercapai.
Isu layanan seperti 'anjing' ini keluar apabila baru-baru ini dalam satu kenyataan yang di buat oleh YB Datuk Zahrain Hashim yang merupakan Ahli Parlimen Bayan Baru mendakwa Lim Guan Eng memimpin secara diktator dan berfikiran komunis dalam menerajui Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Kenyataan ini pula di sahkan oleh Ahli Parlimen Nibong Tebal YB Tan Tee Beng mendakwa PKR di layan sama seperti 'anjing'.
Cabaran Pemuda Tanjong kepada PKR dan PAS, jika benar anda bermaruah dan sayangkan bangsa anda keluarlah dari Pakatan Rakyat. Ini kerana jika sekarang anda di layan seperti 'anjing', maka di masa hadapan nanti tidak tahulah macam mana pulak yang akan berlaku.... Mungkin di layan pula seperti b**i???

No comments:

Post a Comment