Wednesday, September 22, 2010

Bersahur di rumah keluarga 'miskin bandar'

Sempena dengan sambutan ramadhan tempoh hari Pemuda UMNO Tanjong telah melaksanakan program “Jom Sahur” ke rumah penduduk miskin di Flat Taman Manggis, Jalan Zainal Abidin. Program yang di jalankan pada jam 2.30 pagi itu amat meberikan kesan dan dapat menceriakan mereka memandangkan pasangan suami isteri ini, yang mempunyai 10 orang anak di kala lembaran syawal semakin hampir tidak mempunyai sebarang pekerjaan tetap dan hanya berharap kepada bantuan dari Pejabat Kebajikan Masyarakat Pulau Pinang sebanyak RM 350.

Ketua Pemuda Tanjong, Jeffri Salim menegaskan bahawa, program ini di laksanakan sebagai tanggungjawab Pemuda UMNO Tanjong dalam memastikan kehidupan masyarakat di dalam Prlimen Tanjong terbela. Atas dasar itulah beliau merasakan perlunya mendekatkan diri dengan penduduk miskin Bandar seperti keluarga ini.

Bantuan yang di berikan adalah seperti beras,gula,milo,roti dan wang tunai. Sebelum bantuan di berikan, Jeffri bersama dengan jawatankuasa pemuda tanjong membawa bekalan bersahur untuk meraikan keluarga tersebut.

Ketibaan Pemuda Tanjong

Jeffri bertanya khabar

Masih terkejut

Anak-anak yang masih tidur

Bantuan yang di berikan kepada keluarga ini

No comments:

Post a Comment