Monday, September 7, 2009

PEMUDA UMNO TANJONG SOLAT HAJAT BERSAMA PELAJAR DAN PIBG SEKOLAH DATO' KERAMAT

Pelajar berbaris mengambil makanan

Solat Jemaah

Pengerusi Biro Pendidkan Hj Asrul
bermasa bapa yang terlibat

Kaum Ibu dan guru turut membantu

Bendahari Pemuda Tanjong Saudara Jajakhan
menyampaikan sumbangan kepada pelajar

Peserta yang terlibat dalam program solat hajat

Pemuda UMNO Tanjong melalui Biro Pendidikan yang di Pengerusikan oleh Hj Mohd Asrul Ismail telah melaksanakaan tanggungjawab dengan mengadakan Majlis bacaan Yassin dan solat hajat bersama dengan Persatuan Ibu Bapa dan Guru serta para pelajar Sekolah Rendah Kebangsaan Dato’ Keramat yang akan menduduki peperiksaan UPSR. Majlis ini diadakan bersama sekolah berkenaan adalah di sebabkan Sekolah Rendah Dato’ Keramat menjadi sekolah angkat kepada Pergerakan Pemuda UMNO Bahgian Tanjong.

Program yang di anjurkan itu telah mendapat sambutan yang amat menggalakkan daripada pelajar dan juga guru sekolah tersebut dimana ibu bapa pelajar juga turut terlibat. Program ini juga memberi gambaran bahawa Pemuda UMNO Tanjong tidak sesekali meminggirkan bidang pendidikan yang mana ia mampu melahirkan pemimpin pada satu hari nanti. Menurut Pengerusi Biro Agama Pemuda UMNO Tanjong, “Ini bukanlah program pertama yang di anjurkan oleh kami di mana sebelum ini Pemuda UMNO Tanjong menaja akhbar Utusan Malaysia sebagai akhbar rasmi di sekolah tersebut. Menurut Hj Asrul lag, Biro Pendidikan Pemuda UMNO Tanjong akan berterusan mendekatkan diri dengan pelajar di sekolah tersebut dan juga pelajar di sekolah sekitar Parlimen Tanjong dalam memastikan mereka tidak terpingir setelah mendapat keputusan yang terbaik di dalam peperiksaan. Usaha berterusan ini bagi memastikan perjuangan UMNO tidak di pandang enteng oleh sesetengah ibu bapa dalam memastikan pelajar melayu juga mendapat pendidikan formal ketika dunia menuju era globalisasi,katanya lagi”.

Bagi Ketua Pemuda UMNO Tanjong Saudara Jeffri Salim pula, “Kami sentiasa menitikberatkan pendidikan bagi anak-anak muda. Kemanakah mereka jika kita tidak memberi tumpuan dan perhatian kepada mereka? Pelajar yang di buang sekolah juga akan di bantu dalam memastikan mereka tidak ketinggalan untuk mendapat pendidikan yang di tawarkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia di bawah kepimpinan Barisan Nasional. Sehubungan dengan ini juga saya mengharapkan agar pendidik-pendidik memberikan tunjuk ajar yang terbaik bagi pelajar yang bermasalah dan memberi perhatian yang lebihkepada mereka. Menurut beliau lagi, Seharusnya guru-guru di sekolah menyelami masalah yang di hadapi oleh perlajar-pelajar yang bermasalah ini, mungkin mereka menghadapi tekanan di sebabkan masalah keluarga yang berlaku di rumah mereka”. Inilah yang menyebabkan mereka ponteng atau menjadi pelajar yang bermasalah di sekolah.

Pemuda UMNO Tanjong akan berterusan memastikan pendidkan menjadi agenda utama dalam perjuangan sambil memastikan perkara-perkara lain tidak ketinggalan.

3 comments:

  1. kte dulu jgn politik kn sekolah. tp skrg len plak da.. makin pelik lak aku dgn umno nie..

    ReplyDelete
  2. Aku rasa di sekolah ni bukan politik la... Bagus ape UMNO buat solat hajat.... Ko nak komen pun agak2 la tengok tempat.... faham kan politik dulu baru komen

    ReplyDelete
  3. masalahnye ble pr nk wt msuk sek wt solat hjat n bg sumbgan depa kte pr nk men politik. yb exco yg pegang jwtn pendidikn pown xdbenrkn msuk sek. pe cer?? sebab da phm politik la aku bicara hal nie. politik yg berat sebelah.

    ReplyDelete