Saturday, July 25, 2009

Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Tanjong 2009






24 Julai - Tanjong, Persidangan UMNO Bahagian Tanjong yang berlangsung semalam telah menunjukkan kematangan di kalangan perwakilan yang hadir. Persidangan di mulakan dengan bacaan doa dan di ikuti oleh ucapan dari Ketua UMNO Bahagian Tanjong Dato' Ahmad Ibni Hajar. Persidangan seterusnya di rasmikan oleh Y.A.B Tan Sri Muhyidin Yasin yang merupakan Timbalan Presiden UMNO merangkap Timbalan Perdana Menteri.

Ucapan Y.A.B Tan Sri banyak di tujukan kepada pemuda UMNO agar terus berani menentang segala tohmahan yang di lemparkan dari pembangkang. Seterusnya beliau mengingatkan agar semua perwakilan yang hadir agar dapat merapatkan semula barisan agar tidak lopong dek kerana pemilihan yang berlangsung pada tahun lepas. Menurut Tan Sri ini bukan lagi masa untuk kita semua menuding jari mencari salah dan silap.

Persidangan UMNO Bahagian Tanjong di sambung semula pada jam 5.15 petang dengan sesi pengundian untuk memilih wakil 7 ke perhimpunan Agung UMNO. Semua perwakilan telah menunaikan tanggungjawab dan pemilihan wakil 7 telah di menangi oleh Dato' Hjh Khairun, Hj Mustaffa, Haji Zahari, Saudara Hamzah, Puan Khatijah Bee, En. Mohamed Ismail dan Hj Amer Tajuddin.

Persidangan seterusnya disambung dengan ucapan penanguhan dimana dapat di lihat 4 wakil pemuda yang berucap semasa ucapan penangguhan berlangsung di mulakan dengan Saudara Jajakhan Kader Ghani yang mewakili Cawangan Kampung Manggis membawa semua perwakilan agar merenung kembali mengenai kekalah BN pada PRU 12. kemudian Saudara Rahman Makhtun yang mewakili Cawangan Simpang 6 pula mengambil tempat untuk ucapan penangguhan dengan mengutarakan agar pemimpin UMNO kembali bersatu. Saudara Fahami Ashrof Badaruddin yang mewakili Cawangan Lebuh Pantai menghangatkan lagi sesi ucapan penanguhan tersebut dengan ucapan lebih menjurus kepada isu Nasional yang banyak menghentam Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang di katakan menjadi pengkhianat bangsa Melayu dan seterusnya Saudara Fazroul Ifzam Badaruddin yang merupakan Ketua Penerangan Pemuda Bahagian Tanjong menjadi wakil G10 untuk memberi ucapan penangguhan.

Secara keseluruhanya Persidangan UMNO Bahagian Tanjong telah berjalan dengan lancar dan barisan Pemuda di bawah kepimpinan Jeffri Salim di lihat semakin berani dalam mengkritik dan ini di lihat menjadi satu tanda aras dalam perkembangan pemuda UMNO Tanjong.

Syabas buat semua perwakilan.

2 comments:

  1. Salam,

    nak comment skit...
    Kalau boleh photo2 jgn la reduced sampai tak boleh nak tgk...

    Reduced accordingly ok la....

    ReplyDelete
  2. Salam Perjuangan,

    Kami dari UMNO Cawangan Gombak Selatan amat teruja dengan pengendalian blog Pemuda UMNO Bhg. Tanjong..

    Semoga lebih banyak lagi UMNO di peringkat cawangan mahupun bahagian akan membuka blog di kawasan masing2 bagi menempelak segala dakwaan2 pembangkang yang tidak berasas.

    Ketua UMNO Cawangan kami, En. Abd. Razak Muhamad yang juga merupakan Bekas Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan (1995 - 1999) mengucapkan Salam Kasih khas buat Pemuda UMNO Bhg. Tanjong.

    Salam Perjuangan jika diberikan kepada anda dari Ketua Pemuda UMNO Cawangan kami, En. Mohd Radzi Omar..

    Semoga kita dapat memantapkan jentera UMNO...

    HIDUP UMNO..

    Sekian,

    SHAMSURY MOHD SALLEH
    Ketua Penerangan merangkap Ketua Editor Blog,
    UMNO CAWANGAN GOMBAK SELATAN,
    BAHAGIAN WANGSA MAJU.

    PS : Blog anda kini dalam senarai link blog kami.

    ReplyDelete